Walk-in closet

Herregud så svårt det ska va!! Jag har googlat runt halva kvällen på olika walk-in closet lösningar för att få inspiration och nya idéer. Om jag fick bestämma skulle jag ha en STOR walk-in closet, minst 30 kvm med en stor byrå/möbel i mitten där man kan ha sina smycken och underkläder och andra bra att ha saker. Har en vision om att det ska finns ett 20-tal (minst) olika strumpbyxor och trosor för olika outfits som ligger där oöppnade i sina fina små förpackningar och väntar på att bli använda ;) Och marmor skivor i kombination av en mjuk heltäckningsmatta. Hur fint är det inte det?! Men det får jag aldrig igenom... Nedan bild är lite rörig och för mycket speglar, men ni förstår konceptet.
Men jag är låååångt ifrån den verkligheten. Måste börja med att få igenom att walk-in closeten ska vara mer än 10 kvm... Frågar man min kära sambo så ska det vara praktiskt! Så många garderobsstommar som möjligt och så lite annat "krams" som möjligt. Nedan bild beskriver väldigt bra hur det skulle se ut om han fick bestämma. Stegen är kanske inte en sådan dum idé då jag inte är så lång, så den kanske behövs oavsett? Bilden nedan visar att garderobsväggen är minst 5m vilket iof är i största laget om man frågar N, men i övrigt så skulle han garanterat gilla denna lösning.
Men så kul ska vi inte ha det. Jag har nog kommit fram till att vi ska flytta fönstret från mitten av rummet till den högra sidan så man bygger den i ett hörn. På så sätt så får man plats med en pall eller liknande i mitten och även en spegel i rummet OCH man får in morgonsolen. Dock så blir det en garderobsstomme mindre, men det kompenserar jag med att ha en byrå i sovrummet. Men först och främst så måste jag få bekräftat från arkitekten på måtten av alla väggar. I programmet jag suttit i så kan det ha blivit lite fel mot verkligheten då vi har en byggarea att hålla oss till (som jag inte har tänkt på i ritprogrammet). Så egentligen borde jag bara invänta de ritningarna innan jag fortsätter detta projekt, men det är lättare sagt än gjort. Det här och köket är ju det största och roligaste projektet med hela husbygget! Nedan ser ni en bild på den idé som jag tror blir en bra kompromiss för oss båda :) vad tycker ni? Har ni några andra förslag eller idéer på hur man kan göra?